جهاد تبیین فاطمی ، ضرورت نیاز پسا اعتشاشات اخیر بوده و بایستی مدارس ، مراکز دانشگاهی و صنوف با محوریت مصلی و شبکه مساجد صورت گیرد !
جهاد تبیین فاطمی ، ضرورت نیاز پسا اعتشاشات اخیر بوده و بایستی مدارس ، مراکز دانشگاهی و صنوف با محوریت مصلی و شبکه مساجد صورت گیرد !

نماز جمعه پرشکوه نظرآباد در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) روز جمعه ۲ دی ماه ۱۴٠۱ در مصلای جدید این شهر با حضور نمازگزاران برگزار شد . پیش از ایراد خطبه ها و نمازسیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی ، سخنران این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « جهاد تبیین در پسا فتنه ۱۴۰۱ » بود.

 * دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در خصوص دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب کبیر اسلامی گفت :  به برکت انقلاب ، کشورمان در هویت و فرهنگ ، علوم وفناوری ،دفاعی امنیتی ، تقنینی وقانون گذاری ، اموزش وعلم ، بهداشت ودرمان ، روستاها ،  عشایر صنعت نفت ، زیرساختهای ملی ، شهرسازی ، کشاورزی ، فناوری اطلاعات با رشد صعودی و نجومی چندین برابری مواجه بوده است و  زیرساختهای نوین و بی بدیلی شکل گرفته است . کشورمان ازنظام ظلمانی به نظام نورانی مبدل و از کشوری ناشناخته در جهان  به کشور شاخص و مطرح و تاثیر در جهان مبدل شده و در عرصه بین المللی با تحقیر سلطه گران و ارایه نظریات جدید را رقم زده است .ولی دشمنان بدنبال کوچک نمایی آن هستند .

* ایشان درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

* وی در خصوص پیامدهای حوادث پائیز ۱۴۰۱  گفتپیامدهای آشوب اخیر ، تلفات جانی ۲۰۰ نفر مدافع امنیت و مردم عادی ، خسارت مالی و کاهش کسب و کار ، شوک گرانی ، لطمه به اعتبار نظام مردمی ، جری شدن دشمنان ، لغو عضویت ایران از کمیسیون زن به بهانه واهی ، اعلام رییس جمهوربودن یک قاتل فاسد برای ایران از سوی امریکاییها و احتمالا تحرکات سیاسی غربی بوده است ولی ان چیزی که بیش از همه مهم است ، به تقابل کشاندن برخی از جوانان و نوجوانان با جامعه خود بوده ، که اتفاق نامیمون جدیدی بوده ، و نیاز به بررسی و برنامه ریزی برای رفع آن می باشد . که بایستی  شناسایی مسولین مربوطه در دانشگاهها ، مدارس ، تجمعات صنوف و …. را توجیه کرده تا تلاشهای جبرانی را دنبال نمایند .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین اظهار داشت: در روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی ، هدف خنثی سازی و مقابله با تلاشهای دشمنان می باشد . انحراف و تحریف و بمباران اذهان مردم و تاثیر بر باورها در جنگ شناختی و جنگ روایتها  جهت دمیدن یاس و نامیدی در جامعه در دستور کار شبانه روزی دشمنان انقلاب قرار دارد . و وظیفه ما دمیدن روح امید و تلاش برای ساختن اینده درخشان می باشد .

* وی در خصوص رسوب تهدیدات دشمن گفت : اثار تخریبی جنگ شناختی و جنگ روایتهای دشمن بخشی از فرهنگ عمومی جامعه تحت تاثیر گاشته و بیمار شده تا مدتها بر جای خواهد ماند ، مثل اثار بعد از آتش سوزی ؛ اثار کرونا ، اثار شیمیایی . لذا مثل دوران بعد بیماری ، جامعه نیاز به مداوای دوره نقاهت دارد ، تا افکار از آسیب ها بازیابی شود .

*ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

* وی در خصوص شبکه جهادگران تبیین اظهار داشت : شهرنظرآباد که بیش از۳۰۰ شهید ، دهها عالم برجسته و چندین مبارز مشروطه داشته و مردم مومن انقلابی دارد ، بحمدالله بحق و شایسته بوده که درحوادث سخت پائیز ۱۴۰۱ فاقد اشوب بوده ولی اثار تهدیدات نرم دشمنان در شبهات مطرحه شده در اذهان برخی از جوانان وجود دارد و نیاز به شبهه زدایی دارد . جهادتبیین فاطمی، ضرورت نیاز پسا اعتشاشات اخیر بوده لذا بایستی با محوریت مصلی و شبکه مساجد و با هماهنگی نهادهای انقلابی آن اداره در دبیرستان ها ، مراکز اموزشی ، ادارات و اصناف ، کار فرهنگی نرم و مستمرصورت گیرد ؛ تا پالایش اذهان صورت گرفته و اینده کشور تضمین بخشی شود .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ؛ در انتها درخصوص رسالت ما در عصر حاضر بیان داشت :  از این اینکه در این مقطع تاریخی بین الطلوعین دو فجر انقلاب اسلامی و فجر ظهور مهدوی و در این پیچ مهم تاریخی قرار گرفته ایم و شرایطی فراهم هست ؛ که می توانیم به قدر استطاعت کمک کنیم خدای را شاکریم ؛ در حالی که در گذشته چنین شرایطی فراهم نبوده است . انقلاب عظیمی که ملت بزرگ ایران بپا کرد، و ثمره شیرین اش نظامی برخاسته از اخرین دین الهی مترقی بوده و منجر به حکومت جمهوری اسلامی که در راس آن نایب امام زمان (عج ) قرار دارد ؛ شده و فرامین و بیانات وی برای همه مسلمین و حتی موحدین ؛ لزوم اجرای ان فراهم بوده و این توفیق صرفا برای این مقطع زمانی از تاریخ فراهم شده وبایستی بخصوص بانوان مومنه انقلابی با تاسی از خطبه فدکیه فاطمی ؛ با جهاد تبیین تلاش کرده و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) باشیم .

********************

لازم به یاد آوری است شهرنظرآباد مرکز شهرستان شهر نظرآباد بوده و در فاصله ۳۹ کیلومتری غرب کرج و در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب تهران و در فاصله ۷۱ کیلومتری شرق قزوین قرار دارد . و ارتفاع از متوسط این شهر از سطح دریا قریب به ۱۳۳۱ متر می باشد . جمعیت آن براساس سرشماری عمومی سال ۱۳۹۰، ۱۴۱.۱۶۰ نفر و در سال  ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان ۱۵۲٫۴۳۷ نفر بوده است . مردم این شهرستان مسلمان و شیعه دوازده امامی هستند. «ترکی ساوجبلاغی» یکی از شاخه‌های ترکی آذربایجانی، زبان غالب اهالی نظرآباد است. شهرستان نظرآباد یکهزار و ۳۳ شهید ، آزاده و جانباز و شهر نظرآباد ۳۰۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .

خاک منطقه سبک و آب فراوان دشت نظرآباد، بسیار برای کشاورزی مناسب است و دامپروری در کنار زراعت، از عمده منابع درآمد روستاییان نظرآبادی است.

مکانهای زیارتی ، مزار شهدای دفاع مقدس ، مزار شهدای گمنام در مقابل مصلی ، امامزاده احمد و محمود در شرق شهر نظراباد ، امامزاده ابوالحسن نزدیک روستاى متروک مسکین ‏آباد ، امامزاده جعفردر ۵۰۰ مترى خارج از روستاى قلعه شیخ از دهستان احمدآباد ، امامزاده ابراهیم در سه کیلومترى روستاى تنکمان

جاذبه‌هاي گردشگري اين شهرستان ، باغات ميوه، هواي پاک و درختان چنار چند ده ساله ، روستای تاریخی نجم‌آباد ، محوطه باستانی ازبکی ( در برگیرنده شش هزار سال بقایای فرهنگی پیش از تاریخ و اوایل دوران تاریخی ایران برابر با صد هکتار و ۱۰ تپه ارزشمند است بناهای آریایی‌های اولیه، شهر و دژ بزرگ مادی و کشف نخستین پیکره سنگی مادی از جمله ویژگی‌های شگفت‌انگیز این محوطه باستانی به‌شمار می‌روند.)

مصلی نظراباد ، در مرکز شهرنظر اباد ، قلب تپنده فرهنگی شهردر جمعه های هرهفته ، با حضور پرشورنمازگزاران و برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه نظر اباد می باشد .

زندگان ماندگار شهید حاج روح‌الله اصل دهقان فرمانده گردان خیبر.شهید علی اصغر آزادفلاح فرمانده گردان جندالله و محور عملیاتی بوکان  اشنویه. شهید علی اصغر بذرپاچ از فرماندهان لشکر ده سیدالشهدا. شهید نورالله نوروزی دیپلمات کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان که به دست گروه طالبان  بشهادت رسید.

مشاهیر ماندگار آیت‌الله ملا علی قارپوزآبادی ، ملا محمد جعفر نظرآبادی ساوجبلاغی ،شیخ محمدباقر مجتهد نجم‌آبادی ، آیت‌الله آقاحسن نجم‌آبادی ساوجبلاغی تهرانی ، آیت‌الله آقاحسین نجم‌آبادی تهرانی ، آیت‌الله حاج شیخ هادی نجم‌آبادی زمینه‌ساز فکری جنبش مشروطه‌خواهی ایرانیان ، آیت‌الله حاج میرزا ابوالفضل نجم‌آبادی ، آیت‌الله سید موسی حسینی نجم‌آبادی، آیت‌الله شیخ محمدتقی مجتهد نجم‌آبادی از مجتهدان منتقد مشروطیت. حاج آقا محمد نجم‌آبادی صاحب جواهر. شیخ عبدالله نجم‌آبادی از فقیهان نامدار تهران در روزگار قاجار. ملاابراهیم سنگلجی نجم‌آبادی ، شیخ ملا آقامحمد تهرانی ساوجبلاغی مفسر و متکلم شیعه ، شیخ مهدی نجم‌آبادی فعال سیاسی و اجتماعی

چهره‌های ماندگار مصطفی نجمی نقاش ، میرزا الله‌وردی ساوجبلاغی خوشنویس ، میرزا مرتضی نجم‌آبادی خوشنویس ، سید زین‌العابدین حسینی (آقا میربابا) عارف ؛ علی‌بن محمدصادق قشلاقی ساوجبلاغی از نویسندگان مذهبی ،سیف‌الدین نجم‌آبادی از پژوهشگران زبان‌شناسی و ایران‌شناس ، محمود نجم‌آبادی پزشک طب اسلامی ، ابوالقاسم نجم‌آبادی از پزشکان نامدار تهران ، سکینه کنداشلو و آغابیگم نجم‌آبادی ، اززنان مبارزجنبش مشروطیت ایران . افسانه نجم‌آبادی نویسنده و جامعه‌شناس ، شهناز نجم‌آبادی مردم‌شناس ، علی اکبر خان نجم‌آبادی از شاگردان کمال الملک. محمدحسن حجتی متخلص به پریشان شاعر و نویسنده آیینی. محمد نمازی نیکوکار معروف ایرانی ، مصطفی بازرگان قرآن‌پژوه ، میرزا تقی نجم‌آبادی ساوجبلاغی شاعر و نویسنده ، میرزا محسن نجم‌آبادی مشروطه‌خواه و از مجاهدان نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک خان جنگلی. میرزا محمد منشی ساوجبلاغی خوشنویس و…..

شهرک صنعتی نظرآباد در ۵ کیلومتری جنوب شهر نظر اباد واقع بوده و در حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در این شهرک صنعتی در حوزه های صنایع غذایی ، صنایع دارویی ، صنایع فلزی ، صنایع کم آب بر فعالیت می نمایند .وامکان استقرار بیش از ۳۰۰۰ واحد صنعتی را داربوده و در رده های مختلف از جمله : فلزی ، شیمیایی ، دارویی ، غذایی ، ریخته گری ، سلولزی و غیره می توانند در این شهرک صنعتی فعالیت نمایند .قرار گیری در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و معافیت مالیاتی از مزیت های اصلی این شهرک صنعتی است .