سال ۱۴۰۴ سهم تولیدات ادبی دفاع مقدس ۳۰ درصد خواهد شد/ کتاب ابزار‌ی بی‌بدیل برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است
سال ۱۴۰۴ سهم تولیدات ادبی دفاع مقدس ۳۰ درصد خواهد شد/ کتاب ابزار‌ی بی‌بدیل برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ که افق و چشم‌انداز برنامه‌های کشور است بتوانیم سهم تولیدات ادبی حوزه دفاع مقدس را به ۳۰ درصد برسانیم که با هماهنگی و حمایتی که از سوی دستگاه‌های مختلف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد بتوانیم این توفیق را داشته باشیم.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه آیین اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر جوایز ادبی دفاع مقدس در ارتقاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: امیدواریم این رویداد در کشور ادامه داشته باشد، چراکه با استقبال مردم و نویسندگان، این دوره علی‌رغم مشکلات ناشی از بیماری کرونا نسبت به دوره گذشته رشد مناسبی داشته است.

وی با اشاره به رویکرد مثبت دولت به ادبیات و کتاب عنوان کرد: شرایط خوبی به لحاظ رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص ادبیات و کتاب وجود دارد که امیدواریم منجر به موفقیت بیشتر در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی در زمینه دفاع مقدس شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب را یکی از ابزار‌های بی‌بدیل انتقال پیام در حوزه دفاع مقدس دانست و افزود: کتاب مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ است لذا ما در حوزه فرهنگ دفاع مقدس تلاش خواهیم کرد با ارتقا کمی و کیفی این اتفاق خوب را رقم بزنیم.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۳، سه‌و‌نیم درصد از عناوین کتاب‌هایی که در سراسر کشور چاپ می‌شد با موضوع دفاع مقدس بود که خوشبختانه این رقم امروز به حدود ۲۰ درصد رسیده است و این از نظر کمی رشد خیلی خوبی است که طی هفت سال رقم خورده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ که افق و چشم‌انداز برنامه‌های کشور است بتوانیم سهم تولیدات ادبی حوزه دفاع مقدس را به ۳۰ درصد برسانیم که با هماهنگی و حمایتی که از سوی دستگاه‌های مختلف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد بتوانیم این توفیق را داشته باشیم.

انتهای پیام